Vad är egentligen ett perfekt liv?

Jag brukar klaga på att jag inte har allt vad jag vill ha, jag brukar gnälla äver att saker är fel hit och dit.
Men varför gör jag så för?

Jag borde väl se alting från den ljusa sidan?

Att jag har en hel och underbar familj, jag har en fin släkt.
Jag har en eller ett par underbara vänner, och många andra som betyder jätte mycket för mig.
Jag har en pojkvän som älsklar mig, som tar han om mig och som stöttar mig när det gäller allt. Han är en drömkille och jag vill lova att många skulle vara avundsjka om de visste vilken personlighet den här killen har.
 
Jag bor i ett ganska så fint hus, stort, 300 kvm, en gård på 3000 kvm, ytterligare 2 stora villor på gården och några andra hus/stugor. Vi har ganska så nyrenoverat, mitt rum är perfekt t.ex.
Trädgården är fin med dammar, stora och små rabatter, massvis med blommor, trädgårdsmöbler växthus osv.
Vi har det som alla har idag, studsmatta, och även då våran pool och soldäcket.
Jag älskar att bo här, allting är så mysigt, mamma har god smak när det gäller inredning och mysfaktor, ofta mycket ljus och doftoljor. Allting sååå härligt ! 

Jag har allt när det gäller kläder, jag har hur mycket som helst och smink lika så, finns ingenting jag saknar, snarare för mycket av det mesta, exempelvis så räknade jag mina parfymer häromdagen och kom fram till att det var 28 stycken äkta (alltså märken, dyrare) och sen så kanske 10 stycken billigare från Yves Rocher osv.
Snacka om lyxproblem när man inte kan välja parfym på morgonen!!!

Jag vet också att jag är ganska så bortskämd när det gäller allt annat, teknikprylar så som mobiler, mp3 m.m.
Har allt som kan behövas och lite därtill..

Jag tänker på hur många fd. (kan inte umgås med dem, de drar ner min status) vänner jag har tex som bor jätte sunkigt, antikt, smutsigt och det luktar illa hos dem, de har nästan ingenting.

Och ännu värre, det finns ju dom som inte ens har en familj, eller en bostad!?

Ska sluta prata om mig själv nu och mest ursäkta för allt gnäll!

Kommer fortfarande shoppa och bränna pengar på kläder, kommer aldrig vara nöjd med mitt liv, och fortfarande klaga lite på det.. ! Men jag tror att det är ganska så normalt i en familj som våran.

Vi har det bra, jag är van vid att leva såhär och hoppas jag kan fortsätta med det !


Haft en dag med känslor som hoppat upp och ned, ville bara skriva av mig lite om det här.. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0