En bra start på en bra dag?

Vaknade och hoppade in i duschen,
kände mig hängig så skippade morgonens
träningspass för att istället vila en timme extra.
Efter att jag gjort mig i ordning så kokade jag
gröt till frukost, fruktansvärt gott och mättande.
Gick ner till bussen och mötte morfar med
hundarna, lika glada och fina som vanligt, längtar
efter min egna nu!
Hade sällskap av Linn in till Norrtälje, hann bli en massa
prat om helgen och veckan som vi har framför oss.
Bland annat att jag ska följa med Lena in på torsdag då
Linn ska gå upp med sitt yrkesbevis! Ska bli jätte kul
att få se hennes skola och att få se andra tjejers arbeten.
Hoppas det går bra för min tjej!

Väl inne i Norrtälje så började jag min promenad mot
jobbet, det skönaste jag gjort på länge och alla sinnen
njöt. Doften av gräs och vårens blommor, ljudet av vattnet
som strömmade i ån, och fåglarnas vackra kvitter.
Träden som börjat grönska och människorna och sitter
på bänkar och solar! Nu är sommaren på väg,
det här var verkligen en glädjehöjare!
Fått lite ångest efter att ha provsmakat några nya chokladsorter,
nu längtar jag hem till gymmet och promenaden.

Men innan detta så ska jag och pappa köra någravarv i Norrtälje,
så jag känner mig tryggare i stadstrafiken.
Jag tycker faktiskt att körningen går jätte bra nu!

Oj vilket blandat inlägg, men fick med hela dagens "att göra"-lista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0