Hur mycket tål man egentligen?

Båten igår var fruktansvärt kul,
allra helst tack vare alla människor
man träffade och pratade med.
Kristoffer blev ganska så påverkad,
och snäll som man är så håller man
ju koll på sina vänner.
Allra helst när han smiter till
receptionen hela tiden för att hälsa
på sin "favorit-tjej".
Jag kan däremot inte förstå hur mycket
alkohol jag egentligen tål,
hade för det första inte hunnit äta
någonting på förmiddagen. Dessutom
så var man ju trött och seg efter en
dag på arbetet. Jag trodde jag skulle
känna av drinkarna direkt, men icke !
Jag vet inte hur många 6or jag drack,
för många iallafall och även så att några
8or slank ner.. men nej då!
Inte var Martina påverkad inte,
pigg och koll på allt hela kvällen!
Jag är tacksam för detta visserligen,
men lite snurr i skallen kan bara vara skönt
någon gång ibland!

Eftersom det var påskafton så var vi medvetna
om alla farbror blå skulle vara där i landgången,
och visst hade vi rätt, men sjutton alltså.
Det gick inte ens att räkna bilarna, tror faktiskt att hela
Norrtälje styrkan var där !
Pga detta inga inköp för min del, men kanske någon
som vill åka med mig snart igen så man kan fylla på
lite i förrådet.

Trevligt att man får kontakt med så mycket
folk dessa kvällar, dem som man egentligen
känner men ändå inte tar sig mod att prata
med annars. Tack alla för en trevlig Ålandsresa !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0