Iphone eller hund?

Min bror gav mig precis beslutsångest..

Han drog en diskussion om hur låst man
blir med hund och hur livet förändras.
Han är 28 år, inte redo för en hund och han
frågar då mig hur jag kan vara det som inte
ens har fyllt 20 år ännu.
Han har ju verkligen rätt, men ändå vet
jag att mitt liv skulle bli så mycket härligare
med en hund som mitt sällskap.

Jag vill ha en hund, och skulle klara av ansvaret,
men jag kanske borde ha ett boende och fast jobb först?
Eller som Tobias sa, att jag borde ha en sambo
åtminstonde. Det gör ont att ens tänka på att lägga
ner ideén om en hund, men man kanske kan
ta det senare och lägga mera tid på sig själv just nu?

Jag kanske ska lägga dessa tusenlappar på en
ny telefon istället?
Satsa på en ordentlig istället för att ha massa
dugliga som det är i nuläget.

Finns tusen saker som jag vill köpa, och behöver
även spara en massa pengar, ska jag ta tag i det här ?

På med tänkar hatten nu..


Kommentarer
Postat av: Mimii

Fan va synd gumman, skulle vara så kul med en

liten krabat ! Men de är ju så sant, blir ju så

svårt med jobb m.m. !



Jag tycker (om jag får tycka till ;) att du ska

spara största delen av pengarna och lägga lite på



<3

något roligt, tänk vad är nödvändigt! :)

2010-04-04 @ 21:01:06
URL: http://mimiilee.blogg.se/
Postat av: Martina

Verkligen synd gumman !

Men jag kan ju skaffa en senare, så vi kan få vårt lilla gostroll ändå !



Jag ska försöka spara, men du känner väl mig tyvärr ! <3

2010-04-05 @ 09:21:25
URL: http://martinaforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0