Stockholmsvägen

Precis där jag befinner mig
då jag sitter på bussen på
väg hem efter helg som
innehöll det mesta.

Idag har jag varit hundvakt
åt Sunchez och Frans.  
Hade det ensamt på förmiddagen
så passade på att vara med
dem då när Jenny ändå skulle 
åka till Gamla stan med en kollega.

Fick beskedet att jag inte skulle
få träffa han som jag gillar,
att jag inte skulle få krama han idag
eller ens se på honom.
Det sved lite att få höra det och
dagen blev inte alls lyckad efter det.
Jag tror faktiskt att allt, 
eller iallafall det mesta gick fel.

Åkte till Karlaplan med Beatrice för
att gå hem till hennes föräldrar och
äta middag. Började mysigt med god
mat och ett glas rött, men det slutade
i ett enormt familje gräl och jag ville
bara sjunka genom jorden där.
Drog mot bussen för att ta mig hemmåt,
och nu sitter jag här.. rullar strax in i Norrtälje
och njuter av tanken att jag snart är
hemma i min egna säng med bara mig
själv som sällskap.

Blir ett långt samtal till Rebecca ikväll,
nu ska vi verkligen prata gumman.
Läntar tills vi ses !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0