Fjortis? Nej!

Bara för att man är klädd si och så är man en sådan!
Hur jävla dumt låter det inte ?

Som nu till exempel när min vinterjacka är för kall och
välanvänd, alltså totalt sönder tvättad.
Jag kände att gårdagen var en pers eftersom man frös så fort
man lämnade värmen inomhus, så bestämde mig för att låna pappas
gamla fjällräven jacka!
Ja, en sådan som alla "fjortisar" använder, men denna är äldre och mycket snyggare,
inte lika stel och ser betydligt mycket bättre ut.
Jag älskar den, underbart skön och varm om inte annat !

Det första min mamma sa när jag tog den var -"Stefanie säger att det där är en jacka för fjortisar, stämmer det?"
Man vet ju inte vad man ska svara, visst stämmer det att
många tjejer som är osäkra på sig själva och sin stil använder den modellen,
men för det är det väl inte så att jackan ska bli ett "fjortis-objekt" ?

Jag tycker bara att man ska få vara klädd hur som helst utan att det
ska bli fjortisvarning hit och dit !

Jag är inte fjortis någonstans, jag är naturligt sminkad (idag enbart solpuder och mascara),
har min egna stil på kläder, idag lite rockigare med svarta leggings under bleka trasiga jeans, tight top och stor mysig stickad tröja ovanpå det! Självklart stora smycken till detta !
Fjortis? Inte direkt va?

Nu känner jag att jag skriver aldeless för mycket strunt hit och dit så tänkte avsluta detta inlägg med att säga,

var dig själv, tro på dig själv och skit i vad andra säger eller tycker !
/ Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0