Ny frisyr och ny make up!

Gårdagen spenderades verkligen på salonger.

Först var jag på make up i Norrtälje, blev nöjd med allt hon lärde mig
och väldigt nöjd över att jag köpa mitt start kit med i.d smink.

Hon sa att jag har rätt ansikte och läppar för rött läpstift,
hjälp sa jag bara, det kan jag ju aldrig tro om mig själv,
men man måste ju nästan prova nu någon gång.

Senare åkte jag in till Stockholm, kollade lite i affärer och köpte lite fint inför resan,
gjorde faktiskt riktiga kap. Eller vad sägs om detta?
Jeans 99 kronor.
Chinos 50 kronor.
Stor skjorta 79 kronor.

Sedan lite plagg till ordigarie priser!

Träffade Jennie vid St Eriksplan vid halv ett ungefär,
sedan fick jag vägbeskrivning av Jenny till salongen där hon jobbar.

Vi tog oss dit och det var ett riktigt mysigt ställe,
och det var enklare att träffa Jenny än jag trodde.
Även fast tårarna kom fram några gånger
så kändes det ändå helt okej.

Tog nästan två timmar att få ut förlängningen,
och sedan färgade hon mitt hår och klippte till det lite.
Blev tvungen att offra cirka 2 centimeter,
och detta var faktiskt första gången som jag
tyckte det gjorde "ont" att klippa mig.

Men jag har bestämt mig för att spara ut mitt hår nu,
det ska bli lika långt så som det var förut,
och det kommer inte kul att se hur lång tid det tar !

Fick beröm för resultatet så hoppas att det blev bra,
jag är själv nöjd men självklart ovant fortfarande.

Bilder får ni nog inte se på ett tag, men ska försöka ta en innan resan!
Ni får ha tålamod och vänta !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0