Tänk på vad ljus kan göra!

Var inne på badrummet och skulle precis plocka upp tandborsten för att borsta av tänderna då Mimmi ropade på mig, det var inte ett mjukt enkelt skrit utan mera ett skrik som töd på att hon var rädd eller ivrig!
Jag kan förstå henne för då ja kommer in i vardagsrummet så pekar hon bredvid brasan i öppna spisen där ett ljus har börjat brinna, eller snarare rosetten runt om ljuset !
Vi båda fick kämpa för att blåsa ut det, lågorna reste sig fort men vi lyckades bekämpa det till slut. Då vi insåg att det blev en del rök så började brandvarnaren snart att tjuta, mimmi tystade den och sedan så blev det lugnare här.
Fick iallafall väcka morfar så de inte undrar om de går upp i natt och det luktar rök, för det känns verkligen att något har brunnit !

Om jag inte var rädd för bränder innan denna vinter så är jag fan det nu, för mycket har hänt runt omkring en !


HA ALDRIG TYG/BAND/PAPPER KRING LJUS, STOR BRANDFARA OM DU TAPPAR FOKUS DÄR FÖR EN KORT STUND !

/ Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0