Pool och sol i mängder!

Vaknade klockan 12 idag, helt otroligt för att vara jag, men dagar som denna så älskar jag poolen och att vara ledig, att bara kunna slänga på sig bikini på morgonen och en liten klänning eller t-shirt över det! Frukost på altanen och sedan blev det till att ta varsin solstol, och där har jag och syster legat till nu, skönt men det blev nästan överhettat så nu väntar några minuter i skuggan eller inomhus. Är det bara jag eller fungerar hjärnan sämre i solen och värmen? Jag tycker iallafall inte att man kan tänka lika mycket när man ligger där i solstolen eller på luftmadrassen, det är som om alla tankar svärvar omkring i intet! Man börjar tänka men efter en kort stund så är allting vitt, det finns inga tankar kvar. Det är en fantastisk känsla att ibland inte behöva tänka alls, att koppla bort allt och bara vara, vara i sin egen värd och bara ta allt som det kommer i nuet.

En fantastisk dag med fantastiskt väder här hemma på Solbacken (passande namn på vår gård), tacka vet jag ledigheten! .. och tack vet jag det varma vädret och torkan, så man slipper klippa gräset, 8000 kvm tar lite för lång tid dessa dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0