Parfym, gott eller hemskt?

Ja alltså inte gott som i "gott", ätbart ! Utan dofta gott !

Parfym kan vara det bästa på denna jord, det är i vilket
fall någonting som jag är väldigt svag för !
Om jag går förbi en kille på stan som luktar väldigt
mycket och gott så måååste jag bara vända mig om.
Omöjligt att bara känna doften och inte ta reda på
vem som är ägare av den.
Det är nog det första jag lägger märke till om jag träffar
en kille eller en vän, har han/hon en god parfym så ligger dem bra till.

Men finns även baksidor av det här, som till exempelt dom
som badar i sina parfymer, allara helst dom billiga varianterna,
det sticker ju i näsan. Kan nämnligen inte tänka mig någon
med en Gucci eller Dior parfym som vräker på sig, lägger man
pengar på sina ägodelar så borde man vara mer ansvarsfull.

Vet inte vad jag vill ha ut av det här inlägget, men kan inte folk
tänka lite mer på hur mycket parfymer de använder?
Tänk på personer i din omgivning med allergier och liknande.

Personligen så älskar jag ju dofter, men allt ska vara av lagom mängd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0